niedziela, 28 września 2014

Wzór na druty - warkocz podwójny + kłos

Cześć!

Zbliża się zima, dlatego ruszył mój warsztat robótek na drutach. Z tego względu przez jakiś czas Barbie nie otrzyma nowej kreacji :) Musi jej wystarczyć czarny komplet i zestaw pastelowy. Aktualnie jestem w trakcie dziergania ciepłego komina wzorem z małymi warkoczami (być może uda mi się go zaprezentować w następnym poście), a dziś chciałabym pokazać Wam, jak mało skomplikowany wzór może być efektowny w wyglądzie :) 

Jak wiecie, bardzo lubię poszewki na poduszki robione na drutach i to przy okazji ich tworzenia mam okazję wypróbować nowe wzory, które - ułożone symetrycznie - prezentują się wyjątkowo ładnie. Poduszki z warkoczami, rombami, pętelkami nadają wnętrzom przytulnego i ciepłego charakteru. Dwie takie poszewki mogłyście już zobaczyć na blogu: oliwkową z pętelkami oraz kremową z rombami i warkoczami. Podobne przeznaczenie jak te dwie miała mieć poduszka, którą zrobiłam z pięknej włóczki w odcieniu ciemnego turkusu. Chciałam, żeby wzór tej poszewki był zarazem niezbyt skomplikowany i efektowny. Aby osiągnąć taki rezultat, połączyłam prosty, podwójny warkocz z kłoskiem. Tak wygląda to razem:







Ten wzór świetnie nadaje się nie tylko na poszewki, doskonale sprawdzi się także przy robieniu kominów, szalików, a także sweterków. Poniżej załączam rozpisany przeze mnie schemat wzoru na 46 oczek, czyli tyle, co na poszewkę (w poszewce o tej szerokości mieści się wkład 40x40cm). 

Jeśli chcecie pobawić się tym wzorem i np. zrobić podwójne kłosy po bokach, podaję ilość oczek wyliczonych na poszczególne elementy: 1 o. brzegowe + 5.o.p. (ramka) + kłos odwrotny (8 o.) + warkocz podwójny (18 o.) + kłos (8.o.) + 5 o.p. (ramka) + 1 o. brzegowe.



Wzór w formacie pdf jest do pobrania TUTAJ
Wzór w formacie jpg jest do pobrania TUTAJ

Miłego dziergania! :)

5 komentarzy:

  1. Piękny splot. Całkowicie się zgadzam ze takie poszewki nadają ciepła wnętrzu. Ja czekam już na swoje cuda. Pozdrawiam. Edyta ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy to włóczka Puchatek? Mogą być druty bambusowe 7 mm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to Puchatek w odcieniu pięknego turkusu - niestety nie udało mi się uchwycić tego koloru na zdjęciu. Tę poszewkę robiłam na drutach nr 9 i splot nie jest zbyt gęsty, więc myślę, że spokojnie możesz użyć drutów nr 7. Zapewne będziesz musiała dodać kilka oczek, jeśli będziesz chciała, by poszewka miała szerokość ok. 40 cm :)

      Usuń
  3. Jak przerabiasz ostatnie oczko brzegowe w rzędzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnie oczko brzegowe zawsze przerabiam na prawo, a pierwsze zawsze na lewo - dzięki temu brzegi wychodzą równe, a powstały łańcuszek ułatwia obrabianie brzegów szydełkiem :)

      Usuń